Dienst

Lease kantoorinrichting

De aanschaf van nieuwe kantoorinrichting is vaak een behoorlijke investering. Investeren in goed personeel of een uitgebreide productvoorraad heeft soms meer prioriteit. Het leasen van meubilair is daarom een uitstekend alternatief. Afhankelijk van de wensen is het mogelijk om na de contractperiode te kiezen voor verlengen, overnemen of de meubelen te retourneren. 

De praktische en financiële voordelen van lease

We willen geen eigenaar zijn, maar gebruiker” is een citaat dat het leasen van kantoormeubilair goed omschrijft. Door de veranderlijke markt snappen wij dat je aan de hand van groei of krimp het kantoormeubilair wilt aanpassen. Leasen heeft niet alleen dit financiële voordeel, het is ook nog eens goed voor het milieu. Omdat Leferink eigenaar van het meubilair blijft, zorgen wij na afloop van het contract ervoor dat het nieuwe of tweedehandse meubilair weer wordt hergebruikt.

Ook voor bedrijven die gebruik maken van tijdelijke huisvesting is het leasen van kantoormeubilair geschikt. Huur je voor de komende zeven jaar een kantoorpand? Dan kun je bij Leferink voor zeven jaar de kantoorinrichting leasen, waarna je het meubilair kunt overnemen of retourneren.

Wat kan er allemaal in de lease?

Voordat het leasecontract wordt gesloten, voert onze partner BNP Paribas Lease een financiële check uit om daarmee zekerheid vast te stellen. Wel zo fijn voor beide partijen. Als dit akkoord is, maken we de deal rond alsof het meubilair wordt gekocht. Daarna maken we een lease deal. Deze leasevorm is een echte financieringsvorm van kantoormeubilair.

Van zit-sta bureaus, barkrukken, werk- en lunchtafels tot geluidswanden, lampen en bureaustoelen. Eigenlijk kan alles (écht alles!) in de lease. Op het geleasete meubelstuk plakken wij een Leferink-sticker, zodat we het meubilair herkennen.

Om de werkgever die kantoormeubilair bij ons leaset in de gelegenheid te brengen om aan zijn personeel te laten zien wat er te leasen valt (voor bijvoorbeeld het thuiskantoor), hebben wij een speciale portal gebouwd waartoe de werkgever toegang krijgt. Zo creëren wij inzicht in het aanbod voor iedereen.

De lage investeringskosten

Leasen kost ongeveer 8%. Wordt er voor bijvoorbeeld €100.000 aan meubelen uitgezocht voor 5 jaar, dan is dit slechts 8% duurder na 5 jaar dan dat het in één keer wordt afgerekend. Het is een lage investering, omdat het in maandbedragen wordt verrekend. Eigenlijk geen investering dus…

Losstaand van het feit of meubilair bij ons wordt geleaset, gehuurd of gekocht, geeft Leferink áltijd advies over het meubilair. We adviseren ook graag over bijkomende zaken als ergonomie, verlichting en akoestiek. Want alleen als de hele omgeving is aangepast op de mens en het werkproces, werken we het beste.

Hoe duurzaam is het leasen van kantoormeubilair?

Leasen wordt pas duurzaam wanneer je spreekt over duurzame materialen of materialen die circulair zijn; voor de toekomst gemaakt. Het product dat wordt aangeboden of uitgezocht moet dus duurzaam zijn. Met Leferink als leasepartner ben je ervan verzekerd dat er wordt gewerkt op een werkplek die ingericht is met duurzame en circulaire materialen.

En oh ja, verder kiezen wij binnen de kaders van financiële- en functionele aspecten altijd voor de meest duurzame oplossing van inrichten. We garanderen hiermee dat ons kantoormeubilair hoofdzakelijk in Nederland of directe buurlanden wordt geproduceerd.

Hiermee zetten wij een stap vooruit voor een duurzame wereld en circulaire economie. Sluit je hierbij aan door kantoormeubilair bij Leferink te leasen. Wil je meer informatie of wil je een van onze adviseurs spreken? Neem contact met ons op.    

Mark Leferink expert

'Laat me jou alles over lease vertellen'

Mark Leferink

Directeur bij Leferink